Social media zakorzenił się w naszym życiu na tyle, że spędzamy tam dużą część swojego czasu. Wraz ze wzrostem ich popularności bardziej opłacalna stało się reklamowanie przy wykorzystaniu np. facebooka czy twittera do promowania swoich produktów. Użyteczność social mediów w marketingu jest ogromna pozwala w łatwy i szybki sposób dostać się do dużej ilości osób czyli potencjalnych klientów.
Firmowy fanpage
Obecność firmy w social mediach stało się już koniecznością, dzięki której możemy promować swoją firmę. Ale samo posiadanie swojej strony na różnych platformach nie wystarczy aby zyskiwać popularność potrzeba prowadzić fanpage. Daje nam to możliwość interakcji z klientem, możemy poznać jego opinię na temat naszej firmy. Dodatkowo można na takich platformach się reklamować np na facebooku nasza reklama wyświetli się tylko tej grupie odbiorców, którzy wykazują jakieś zainteresowanie tematem działań firmy.
Prowadzenie fanpage
Promowanie strony w internecie może wydawać się bez kosztowne ale tak nie jest. Wymagane są do tego wydatki aby fanpage dobrze prosperował potrzeba sporo pracy. Aby się rozwijać potrzebna jest treść jakieś zdjęcie, filmy, grafiki promocyjne i powinny być one dodawane regularnie. Nad stroną trzeba czuwa, reagować na komentarze, prowadzenia dialogu z użytkownikiem i odpowiadanie na pytania. Żeby zyskać dotrzeć do nowych klientów potrzebna jest reklama, która pozwoli nam zareklamować nasz produkt czy pomoże w budowaniu wizerunku. Oczywiście można to robić, bez działań płatnych, ale niestety osiągnięcie zadowalających efektów zajmie znacznie więcej czasu.
Strategia
Bardzo ważne w prowadzeniu fanpage jest nasza strategia czy celujemy w zwiększenie sprzedaży produktu czy też przekazywanie informacji, w jaką grupę docelową, wiek, płeć, miejsce zamieszkania. Im więcej zbierzemy danych na temat naszych klientów tym lepiej będziemy mogli dostosować naszą stronę i materiały wyświetlane pod nich. Nie należy się zamykać tylko do samego facebooka jest wiele serwisów takich jak np. youtube, twitter, instagram. Nie każda firma powinna korzystać z każdego serwisu. Ważne jest aby przeanalizować nasz cel i zastosowanie danego serwisu, a potem tylko dostosować nasze działania pod odpowiednich odbiorców, którzy mogą być różni w zależności gdzie się promujemy.