Przejdź do treści

Czy Google wymaga Responsive Web Design’u?(do przeczytania w 1 min.)

Strony responsywne, czy też mówiąc inaczej strony tworzone w zgodzie z RWD, to temat ostatnich tygodni. Wszystko za sprawą Google, które 21 kwietnia 2015 r. wprowadziło nowy algorytm wyszukiwania faworyzujący strony zgodne z RWD.
Wraz z upływem czasu coraz więcej przeglądamy internet na tabletach, smartfonach i innych urządzeniach mobilnych przez co bardzo ważne jest aby strona płynnie dostosowywała się do rozdzielczości ekranu na każdym urządzeniu.
Responsive Web Design w skrócie RWD to projekt strony, która automatycznie skaluje swoją wielkość do ekranu.Treści na ekranie dostosowują się tak, aby były one wygodne w odbiorze dla użytkownika.

Czy warto zmienić stronę na responsywną?

Oczywiście, że tak! Google wspiera strony tak skonstruowane. Wszystkie portale i serwisy są wyświetlane wyżej w wyszukiwarce google. Responsywne strony są bardzo dobrą alternatywa dla standardowych stron mobilnych na które trzeba poświęcić więcej czasu i pieniędzy. Przy stronach mobilnych trzeba tworzyć osobna stronę na urządzenia przenośne jak i na komputery standardowe, przy stronach responsywnych ten problem znika tworzymy raz stronę, która sama się dostosowuje. Ogranicza to czas i pieniądze zainwestowane w stronę.

Technologia RWD daje możliwość prezentowania jednej treści dla urządzeń wielkoekranowych (komputery PC, laptopy), a inną na urządzeniach mobilnych. Można to wykorzystać do oferowania innych produktów użytkownikom komputerów, a innych użytkownikom telefonów. Jaka z tego korzyść? np. zwiększenie konwersji w sklepie internetowym lub na witrynie, co przekłada się na ostateczną sprzedaż czy oglądalność.

Artykuł był pomocny? Udostępnij go innym!